
Niniejszy dokument reguluje zasady gwarancji udzielanej przez spółkę Resto Quality sp. z o.o. na sprzedawane Towary. Określone poniżej zasady ochrony gwarancyjnej znajdują zastosowanie do przypadków gdy gwarancja na Towar udzielana jest przez Resto Quality sp. z o.o. i jest gwarancją przywołanej spółki – nie wpływa tym samym na równoległą ochronę ze strony ewentualnych innych podmiotów.
- Gwarancja udzielana jest na okres:
- 12 miesięcy od momentu zakupu – dla urządzeń sprzedawanych w całości jako fabrycznie nowe
- 3 miesięcy od momentu zakupu – dla części zamiennych
- gwarancja nie jest udzielana dla towarów używanych, powystawowych i innych sprzedawanych w obniżonej cenie
- Ochrona gwarancyjna udzielana jest wyłącznie na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
- W okresie trwania gwarancji Spółka zobowiązuje się do bezpłatnego podjęcia koniecznych działań celem przywrócenia Urządzeń do prawidłowego funkcjonowania – do stanu w którym możliwe będzie normalne i zgodne z przeznaczeniem korzystanie z urządzeń - jeżeli wada występowała lub była następstwem wad tkwiących w Urządzeniach (Urządzeniu) w chwili jego sprzedaży (wady produkcyjne, wady technologiczne) i nie została spowodowana przez Klienta lub osoby trzecie lub nie wynikły inne przyczyny skutkujące utratą gwarancji.
- Celem wypełnienia powyższych obowiązków Spółka zobowiązuje się do – w zależności od konieczności :
- przeprowadzenie nieodpłatnej diagnozy usterki
- przeprowadzenia nieodpłatnej naprawy Urządzenia
- przeprowadzenia nieodpłatnej wymiany części Urządzenia na nowe
o konieczności przeprowadzenia napraw lub wymiany poszczególnych części oraz zakresie naprawy (wymiany) każdorazowo decydować będzie Spółka w oparciu o wskazania uprawnionego serwisanta.
- Spółka wykonuje powyższe działania zgodnie z wytycznymi producenta z wykorzystaniem odpowiednich części zamiennych.
- Spółka może zlecić przeprowadzenie działań osobom trzecim.
- Zakresem usług serwisowych (gwarancji) nie są objęte:
- uszkodzenia mechaniczne,
- uszkodzenia wynikłe z działania siły wyższej (pożar, powódź, zalanie wodą, zmiany napięcia etc.)
- czynności związane z konserwacją i normalnym użytkowaniem Towarów (czyszczenie, odkamienianie, smarowanie, wymiana elementów eksploatacyjnych i podlegających normalnemu zużyciu – lampy, żarówki, bezpieczniki, baterie, uszczelki, paski klinowe, łańcuchy napędowe, sprężyny etc.)
- uszkodzenia wynikające z oddziaływania siły fizycznej ponad siłę konieczną dla normalnego korzystania z Urządzeń,
- uszkodzenia powstałe z winy Klienta lub osób trzecich,
- korozja obudowy lub elementów urządzenia,
- uszkodzenia wynikające z nieprawidłowego korzystania, wykorzystywania, użytkowania, eksploatacji Urządzeń
- uszkodzenia będące skutkiem zaniedbań w wypełnianiu obowiązków spoczywających na użytkowniku Urządzeń.
- jak również usterki będące następstwem powyższych zdarzeń
- W zakresie nie objętym gwarancją Spółka świadczy obsługę serwisową – za dodatkową opłatą
- W przypadku nieuzasadnionej interwencji uprawnionych serwisantów, Klient zobowiązany będzie do pokrycia kosztów takiej interwencji – w szczególności kosztów dojazdu oraz wynagrodzenia dla serwisantów
- Resto Quality nie ponosi odpowiedzialności za niezgodności wynikłych z:
- dokonania jakichkolwiek zmian, modyfikacji, przeróbek, napraw, montażu czy szeroko rozumianej ingerencji w Urządzenia przez osoby inne niż wskazane przez Spółkę
- naruszenia plomb lub znaków fabrycznych
- stwierdzenia uszkodzeń urządzenia innych niż wynikające z normalnego użytkowania (uszkodzeń mechanicznych, termicznych, chemicznych, elektrycznych, wywołanych ogniem, wilgocią etc.)
- Składanie reklamacji
- do składania reklamacji uprawnieni są tylko partnerzy handlowi, określani dalej jako Nabywca. Resto Quality nie prowadzi sprzedaży bezpośredniej do klientów końcowych.
- w przypadku wystąpienia wady produktu, nabywca zobowiązany jest dokonać zgłoszenia reklamacyjnego przez formularz znajdujący się na stronie https://restoquality.pl/pl/contact.
- zgłoszenia reklamacyjne kierowane do Resto Quality powinny być dokonywane bezpośrednio przez Dystrybutora bądź osobę przez niego upoważnioną.
- Wprowadzając zgłoszenie reklamacyjne należy podać dane firmy, numer seryjny produktu, kod produktu, numer faktury zakupu, adres do interwencji wraz z numerem telefonu.
- po wprowadzeniu reklamacji do systemu Nabywca otrzymuje potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia reklamacyjnego lub prośbę o korektę danych w zgłoszeniu. Brak uzupełnienia danych będzie skutkowało odrzuceniem reklamacji.
- składając reklamacją Nabywca jest zobowiązany przekazać dokumentację pozwalającą na jej uzasadnienie, tj. zdjęcie tabliczki znamionowej, protokół szkody, zdjęcia towaru, zdjęcia opakowania.
- wszelkie dokumentacje należy przesyłać na serwis@restoquality.pl.
- Uszkodzenia w transporcie
- w przypadku szkody wyrządzonej podczas transportu należy niezwłocznie i w obecności kuriera spisać protokół szkody i przesłać jego skan na serwis@restoquality.pl
- w przypadku szkody jawnej należy przesłać dokumentację zdjęciową opakowania oraz urządzenia
- podpisując protokół szkody odbiorca przesyłki potwierdza zgodność zawartych w nim danych. W przypadku błędnie spisanego protokołu, czyli nie pozwalającego na uznanie uszkodzenia w transporcie lub niezgodnego ze stanem rzeczywistym, reklamacja może zostać uznana za niezasadną.
- reklamacje z tytułu szkody ukrytej powinny być zgłoszone niezwłocznie po ich zdiagnozowaniu. Na odbiorcy przesyłki spoczywa obowiązek udowodnienia, że szkoda nie powstała w czasie od przyjęcia przez niego przesyłki bez zastrzeżeń do momentu złożenia reklamacji w Resto Quality.
- w przypadku, gdy odbiorca przetransportuje towar w inne miejsce niż miejsce doręczenia towaru przez Resto Quality, odpowiedzialność Spółki za uszkodzenia w transporcie wygasa.
- Inne reklamacje
- w przypadku niezgodności produktu z zamówieniem lub katalogiem, niezgodności ceny oraz pozostałych niezgodności należy niezwłocznie zgłosić reklamację po ich zauważeniu, jednak nie później niż w ciągu 2 dni roboczych
- Czas rozpatrywania reklamacji:
- Resto Quality zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w najkrótszym możliwym czasie
- Resto Quality nie ponosi odpowiedzialności za niezgodności wynikłych z:
- dokonania jakichkolwiek zmian, modyfikacji, przeróbek, napraw, montażu czy szeroko rozumianej ingerencji w Urządzenia przez osoby inne niż wskazane przez Spółkę
- naruszenia plomb lub znaków fabrycznych
- stwierdzenia uszkodzeń urządzenia innych niż wynikające z normalnego użytkowania (uszkodzeń mechanicznych, termicznych, chemicznych, elektrycznych, wywołanych ogniem, wilgocią etc.)
- Zgłoszenie reklamacji nie zwalnia Nabywcy z konieczności opłacenia faktury w terminie.
- Nabywca przyjmuje do wiadomości, iż każde urządzenie, które ma kontakt z wodą, np. zmywarka, piec konwekcyjno-parowy, ekspres do kawy, kocioł warzelny musi pracować na wodzie o twardości poniżej 6 stopni w skali niemieckiej.