OGÓLNE WARUNKI GWARANCJI I ROZPATRYWANIA REKLAMACJI
Niniejszy dokument reguluje zasady gwarancji udzielanej przez spółkę Resto Quality sp. z o.o. na sprzedawane urządzenia. Określone poniżej zasady ochrony gwarancyjnej znajdują zastosowanie do przypadków gdy gwarancja na urządzenia udzielana jest przez Resto Quality sp. z o.o. i jest gwarancją przywołanej spółki – nie wpływa tym samym na równoległą ochronę ze strony ewentualnych innych podmiotów.
- Gwarancja udzielana jest na okres:
- 12 miesięcy od momentu zakupu – dla urządzeń sprzedawanych w całości jako fabrycznie nowe
- 3 miesięcy od momentu zakupu – dla części zamiennych
- gwarancją udzielaną przez Resto Quality sp. z o.o. objęte są wyłącznie urządzenia, nowe sprzedawane w cenie katalogowej, gwarancja nie jest udzielana dla towarów używanych, powystawowych i innych sprzedawanych w obniżonej cenie
- Warunkiem udzielenia gwarancji dla urządzeń podłączanych do sieci gazowej lub napięcia 400 V (tzw. instalacja trójfazowa) jest ich prawidłowe podłączenie, potwierdzone prawidłowo wypełnionym (w tym CZYTELNY numer uprawnień) i podpisanym przez osobę dysponującą stosownymi uprawnieniami dokumentem zat. „Lista kontrola pierwszego uruchomienia urządzenia” – wzór dokumentu udostępniany jest nieodpłatnie na stronie internetowej https://restoquality.pl/. Powyższy dokument wymaga przechowywania przez cały okres trwania gwarancji stanowi obligatoryjny załącznik do zgłoszenia reklamacyjnego, zaś brak jego przedłożenia skutkować będzie odrzuceniem reklamacji.
- Ochrona gwarancyjna udzielana jest wyłącznie na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
- W okresie trwania gwarancji Spółka zobowiązuje się do bezpłatnego podjęcia koniecznych działań celem przywrócenia urządzeń do prawidłowego funkcjonowania – do stanu w którym możliwe będzie normalne i zgodne z przeznaczeniem korzystanie z nich - jeżeli wada występowała lub była następstwem wad tkwiących w urządzeniu w chwili jego sprzedaży (wady produkcyjne, wady technologiczne) i nie została spowodowana przez Klienta lub osoby trzecie lub nie wynikły inne przyczyny skutkujące utratą gwarancji.
- Celem wypełnienia powyższych obowiązków Spółka zobowiązuje się do – w zależności od konieczności :
- przeprowadzenie nieodpłatnej diagnozy usterki
- przeprowadzenia nieodpłatnej naprawy urządzenia
- przeprowadzenia nieodpłatnej wymiany części urządzenia na nowe
o konieczności przeprowadzenia napraw oraz jej zakresie (w tym zakwalifikowaniu poszczególnych części do wymiany) każdorazowo decydować będzie Spółka w oparciu o wyniki przeprowadzonego badania reklamowanego urządzenia.
- Spółka wykonuje powyższe działania zgodnie z wytycznymi producenta z wykorzystaniem odpowiednich części zamiennych.
- Spółka może zlecić przeprowadzenie działań osobom trzecim – w szczególności dotyczy to działań związanych z ustaleniem zasadności reklamacji, badaniem urządzenia, przeprowadzenie prac naprawczych.
- Reklamujący urządzenie zobowiązany jest do zapewnienia niezakłóconego dostępu do reklamowanego urządzenia – w przypadku czynności przeprowadzanych poza serwisem wskazanym przez Resto Quality sp. z o.o.
- Zakresem gwarancji nie są objęte wady (usterki, uszkodzenia):
- mechaniczne oraz wynikające z oddziaływania siły fizycznej ponad siłę konieczną dla normalnego korzystania z montowanych urządzeń i elementów instalacji (w tym uszkodzenia wynikające z przesuwania, podnoszenia, upadku, etc.),
- wynikłe na skutek zdarzeń losowych lub działania siły wyższej (pożar, powódź, zalanie wodą, zmiany, skoki napięcia etc.).)
- inne, niż wynikające z normalnego użytkowania (uszkodzeń mechanicznych, termicznych, chemicznych, elektrycznych, wywołanych ogniem, wilgocią etc.)
- czynności związane z konserwacją i normalnym użytkowaniem urządzeń (czyszczenie, odkamienianie, smarowanie, wymiana elementów eksploatacyjnych i podlegających normalnemu zużyciu – lampy, żarówki, bezpieczniki, baterie, uszczelki, paski klinowe, łańcuchy napędowe, sprężyny etc.)
- uszkodzenia powstałe z winy Klienta lub osób trzecich,
- korozja obudowy lub elementów urządzenia,
- uszkodzenia wynikające z nieprawidłowego korzystania, wykorzystywania, użytkowania, eksploatacji urządzeń,
- uszkodzenia będące skutkiem zaniedbań w wypełnianiu obowiązków spoczywających na użytkowniku urządzeń,
- odbarwienia wynikające z długotrwałego oddziaływania promieni słonecznych lub innego promieniowania,
- jak również usterki będące następstwem powyższych zdarzeń
- W zakresie nie objętym gwarancją Spółka świadczy obsługę serwisową – za dodatkową opłatą
- W przypadku nieuzasadnionej interwencji, reklamujący zobowiązany będzie do pokrycia kosztów takiej interwencji – w szczególności kosztów dojazdu oraz wynagrodzenia dla serwisantów. Za nieuzasadnioną interwencję rozumie się:
- interwencję w wyniku której – po przeprowadzenia badania i analizy – ustalono, iż nie występuje wada objęta ochroną gwarancyjną
- interwencję, która nie mogła zostać przeprowadzona w sposób należyty wobec niezapewnienia przez reklamującego możliwości niezakłóconego dostępu do urządzenia celem jego zbadania lub przeprowadzenia prac naprawczych (m.in. na skutek: braku dostępu do pomieszczenia w którym urządzenie się znajduje)
- Poniższe okoliczności skutkują wygaśnięciem udzielanej gwarancji:
- dokonanie zmian, modyfikacji, przeróbek, napraw czy innych szeroko rozumianych ingerencji w urządzenie – przez podmioty inne niż uprawnione ku temu i działające na polecenie Resto Quality sp. z o.o.
- naruszenie plomb lub znaków fabrycznych
- Składanie reklamacji
- reklamujący dokonuje zgłoszenia reklamacji z tytułu udzielonej gwarancji wyłącznie za pośrednictwem dystrybutora od którego nabył urządzenie – zwanego dalej Partnerem. Resto Quality nie prowadzi sprzedaży bezpośredniej do klientów końcowych, jak również reklamacji zgłaszanych przez użytkowników końcowych.
- w przypadku wystąpienia wady produktu, Partner zobowiązany jest dokonać zgłoszenia reklamacyjnego przez formularz znajdujący się na stronie https://restoquality.pl/pl/contact.
- zgłoszenia reklamacyjne kierowane do Resto Quality powinny być dokonywane bezpośrednio przez Partnera bądź osobę przez niego upoważnioną.
- Wprowadzając zgłoszenie reklamacyjne należy podać dane firmy, numer seryjny produktu, kod produktu, numer faktury zakupu, adres do interwencji wraz z numerem telefonu.
- po wprowadzeniu reklamacji do systemu Partner otrzymuje potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia reklamacyjnego lub prośbę o korektę danych w zgłoszeniu. Brak uzupełnienia danych będzie skutkowało odrzuceniem reklamacji.
- składając reklamacją Partner jest zobowiązany przekazać dokumentację pozwalającą na jej ocenę oraz weryfikację podawanych danych– w szczególności: zdjęcie tabliczki znamionowej urządzenia, protokół szkody, zdjęcia urządzenia, zdjęcia opakowania.
- wszelkie dokumentacje należy przesyłać na serwis@restoquality.pl.
- Uszkodzenia w transporcie
- w przypadku szkody wyrządzonej podczas transportu należy niezwłocznie i w obecności kuriera spisać protokół szkody i przesłać jego skan na serwis@restoquality.pl
- w przypadku szkody jawnej należy przesłać dokumentację zdjęciową opakowania oraz urządzenia
- podpisując protokół szkody odbiorca przesyłki potwierdza zgodność zawartych w nim danych. W przypadku błędnie spisanego protokołu, czyli nie pozwalającego na uznanie uszkodzenia w transporcie lub niezgodnego ze stanem rzeczywistym, reklamacja może zostać uznana za niezasadną.
- reklamacje z tytułu szkody ukrytej powinny być zgłoszone niezwłocznie po ich zdiagnozowaniu. Na odbiorcy przesyłki spoczywa obowiązek udowodnienia, że szkoda nie powstała w czasie od przyjęcia przez niego przesyłki bez zastrzeżeń do momentu złożenia reklamacji.
- w przypadku, gdy odbiorca przetransportuje towar w inne miejsce niż miejsce doręczenia towaru przez Resto Quality, odpowiedzialność Spółki za uszkodzenia w transporcie wygasa.
- Inne reklamacje
- w przypadku niezgodności produktu z zamówieniem lub katalogiem, niezgodności ceny oraz pozostałych niezgodności należy niezwłocznie zgłosić reklamację po ich zauważeniu, jednak nie później niż w ciągu 2 dni roboczych
- Czas rozpatrywania reklamacji:
- Resto Quality zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji bez zbędnej zwłoki
- Zgłoszenie reklamacji nie zwalnia Nabywcy z konieczności opłacenia faktury w terminie.
- Nabywca przyjmuje do wiadomości, iż każde urządzenie, które ma kontakt z wodą, np. zmywarka, piec konwekcyjno-parowy, ekspres do kawy, kocioł warzelny musi pracować na wodzie o twardości poniżej 6 stopni w skali niemieckiej (°dH (lub °n).